Cześć!
Drodzy Samorządowcy, jest nam niezmiernie miło zaprosić Was na XII edycję Obozu Szkoleniowego POLIgon!
Nie możemy się już doczekać 20 lipca, by ugościć Was w Hotelu Dobczyce pod Krakowem , gdzie odbędzie się tegoroczna edycja obozu. Spędzimy tam razem cały tydzień – aż do 26 lipca.
Jeśli jeszcze nie wiecie, czym jest POLIgon, to tutaj znajdziecie wszelkie niezbędne informacje!
POLIgon to 7-dniowy obóz szkoleniowo Forum Uczelni Technicznych, dla samorządowców chcących poszerzyć swoją wiedzę w ramach jednej z czterech ścieżek szkoleniowych: Dydaktyka i Socjal, Kompetencje Liderskie, Promocja i Komunikacja oraz Współpraca Zewnętrzna.
Jesteście ciekawi jakie dokładnie szkolenia na Was czekają? To zerknijcie poniżej!
Ścieżka Dydaktyka i Socjal
Ścieżka dydaktyczno-socjalna ma na celu kompleksowe wprowadzenie w zagadnienia istotne dla każdego samorządowca, który chce zająć się najważniejszą częścią działalności samorządów studenckich – wspieraniem studentów. Zaczynając od solidnych podstaw, przejdziemy przez wszystkie obszary działalności statutowej samorządu. Poznamy najważniejsze akty prawne obowiązujące uczelnie i studentów. Postaramy się zrozumieć, jakimi zasadami należy się kierować, budując jakość kształcenia. Porozmawiamy o tym, jakie praktyki warto kultywować, a jakich należy unikać przy ankietyzacji. Dowiemy się, na co zwracać uwagę, opiniując programy studiów. Poruszymy także tematy związane z pomocą materialną oraz umiędzynarodowieniem na uczelniach wyższych. Dodatkowo, zdobytą wiedzę przećwiczymy podczas warsztatów praktycznych.
Ścieżka obejmuje następujące szkolenia:
- Teambuilding
- Wprowadzenie, podstawowe pojęcia
- Akty prawne w Uczelniach Wyższych
- Budowanie jakości kształcenia
- Działalność w sprawach dydaktycznych a ochrona danych osobowych
- Rozwiązywanie problemów studenckich
- Pomoc materialna w Uczelniach Wyższych
- Skuteczna ankietyzacja
- Opiniowanie programów studiów
- Umiędzynarodowienie
Ścieżka Kompetencje Liderskie
Ścieżka szkoleniowa „Kompetencje liderskie” to intensywny program rozwijający umiejętności przywódcze. Uczestnicy poznają metody efektywnej komunikacji, techniki rozwiązywania konfliktów, planowania projektów i motywowania zespołów. Warsztaty pozwolą na doskonalenie umiejętności prezentacyjnych oraz sztuki negocjacji. Program ma na celu rozwinięcie kompetencji liderów, umożliwiając wymianę doświadczeń i nawiązanie wartościowych kontaktów wśród członków samorządów studenckich, co przyczyni się do ich skutecznego działania na uczelniach.
Ścieżka obejmuje następujące szkolenia:
- Teambuilding
- Podstawy leadershipu, narzędzia lidera
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
- Komunikacja w zespole
- Motywowanie zespołu
- Budowanie autorytetu
- Facylitacja
- Kultura feedbacku
- Ewaluacja
- Zarzadzanie Kryzysowe – panel dyskusyjny
Ścieżka Promocja i Komunikacja
Ścieżka szkoleniowa „Promocja i Komunikacja” obejmuje szeroki zakres tematów, które pozwalają uczestnikom doskonalić umiejętności z zakresu marketingu i mediów społecznościowych. Uczestnicy nauczą się precyzyjnie określać grupę docelową swoich działań marketingowych, co umożliwi lepsze dopasowanie przekazu oraz zwiększy efektywność kampanii. Poznają narzędzia i techniki analizy danych z mediów społecznościowych, które pomogą monitorować skuteczność działań oraz podejmować decyzje oparte na danych. Dowiedzą się, jak unikać najczęstszych błędów w komunikacji medialnej i jak reagować w sytuacjach kryzysowych, aby minimalizować ich negatywne skutki. Nauczą się także technik autoprezentacji, które pomogą w budowaniu profesjonalnego i autentycznego wizerunku. Praktyczne warsztaty obejmują m.in. prowadzenie profili w mediach społecznościowych, planowanie i realizację kampanii oraz tworzenie angażujących treści. Dodatkowo uczestnicy zdobędą umiejętności tworzenia atrakcyjnych materiałów graficznych wspierających działania promocyjne i przyciągających uwagę odbiorców.
Ścieżka obejmuje następujące szkolenia:
- Teambuilding
- Strategie w mediach społecznościowych
- Storytelling i copywriting
- Podstawy marketingu w mediach społecznościowych + case studies
- Narzędzia wspierające działalność w mediach społecznościowych
- Narzędzia AI w mediach społecznościowych samorządów
- Budowanie kreatywnych treści
- Lifehacki, błędy i praktyczne porady
- Tworzenie marki własnej i autopromocja
- Jak tworzyć treści partnerskie, jak docierać do potencjalnych partnerów
- Wystąpienia publiczne i zarządzanie kryzysowe
Ścieżka Współpraca Zewnętrzna
Współpraca zewnętrzna to nie tylko pozyskiwanie partnerów – to strategiczna kompetencja, która buduje mosty między społecznością akademicką a światem biznesu i organizacji. Kształtuje wizerunek samorządu i umożliwia tworzenie trwałych relacji z otoczeniem. Uczestnicy ścieżki wezmą udział w praktycznych modułach dotyczących współpracy z firmami, władzami lokalnymi i zespołami projektowymi. Rozpoczniemy od open space’u, który pozwoli na wymianę doświadczeń i know-how między uczelniami. Kolejne bloki będą dotyczyć relacji z partnerami, ofert współpracy, pozyskiwania grantów, etykiety spotkań i negocjacji. Kluczową część stanowić będą warsztaty, nastawione na ćwiczenie konkretnych umiejętności. Dzięki ścieżce uczestnicy zdobędą praktyczne kompetencje, które zwiększą skuteczność ich działań w samorządzie i ułatwią budowanie profesjonalnych relacji z partnerami. Rozwiną również kompetencje interpersonalne i strategiczne, które przełożą się na skuteczniejsze działania samorządowe i większe szanse w kontaktach z partnerami.
Ścieżka obejmuje następujące szkolenia:
- Teambuilding
- Open space
- Budowanie i utrzymywanie relacji z partnerami
- Oferta współpracy
- Współpraca zewnętrzna a inne zespoły projektowe
- Pozyskiwanie środków zewnętrznych i relacje z władzami terytorialnymi
- Etykieta spotkań
- Negocjacje i skuteczna argumentacja
- Z samorządu do biznesu – praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności